Pandemi döneminde getirilen gece yarısından sonra müzik yasağı tüm Türkiye’de kaldırıldı. Bu karar, Müzik Yorumcuları Meslek BirliÄŸi (MÜYORBİR) tarafından Twitter hesabından duyuruldu.
MÜYORBİR, yaptığı paylaşımda, “MÜJDE! Mutlulukla belirtmek isteriz ki müzik sektöründeki pandemi kısıtlamaları Türkiye genelinde kaldırıldı. Müzik sektörü için bu önemli kararda emeÄŸi geçen ilgili Bakanlıklara ve kiÅŸilere teÅŸekkür ederiz. MÜZİĞİN HİÇ SUSMAMASI DİLEĞİYLE…” ifadelerini kullandı.
Müzik yasağı, Temmuz 2021’de koronavirüs salgını gerekçesiyle bar ve gece kulübü gibi yerlerde gece saat 00.00’dan sonra müzik yayını yapılması yasaklanmıştı. Bu yasak, sanatçılar ve dinleyiciler tarafından büyük tepki çekmiÅŸti. İçiÅŸleri Bakanlığı, Mayıs 2022’de müzik yayın saatini 01.00’e kadar uzatmıştı.
Yasak, önce turistik yerlerde kaldırılmıştı. Antalya, MuÄŸla ve İzmir gibi illerde müzik yasağı ileri saatlere alınmış veya tamamen kaldırılmıştı. Åžimdi ise tüm Türkiye’de müzik yasağı sona erdi.
Bu kararın ardından müzik sektörü ve sevenleri büyük bir rahatlama yaşadı. Müzik yasağının kalkmasıyla birlikte canlı müziğin de yeniden canlanması bekleniyor.
NHY











